16 Ocak 2015 Cuma

Arduino Projem - Değişken Kapsamı ( Variable Scope )

Bugünkü konumaza değişken kapsamı ile başlıyoruz.

Değişken Kapsamı

Variable scope yani değişken kapsamı bir global değişkenin hangi sınırlar içinde kullanacaksanız o sınırlar içinden bir değişken türü tanımlamadır. Bu cümle biraz karışık oldu galiba o yüzden birazdan açmak gerekirse ;

Elimizde 3,14 gibi bir değer var biz bunu int x =3,14; dersek hata yapmış oluruz. Bunu float x=3,14; biçiminde yapmalıyız.

Ayrıca maksimum 8 bit değerinde bir değer kullanacaksak 16 bit lik değer tanımlamak programımızı zorlar .Yani kullanacağımız değere göre değişken kapsamı tanımlamak programın rahat ve düzgün çalışması için önemli bir püf noktasıdır.

byte

Byte ondalık virgülü olmadan 8 bit değerinde sayısal veri saklar. 0-255 kapsam aralığıdır.

byte someVariable = 180;
int

İnt de aynı byte gibi ondalık virgülü olmayan tam sayılar için kullanılır. Byte den farkı kapsama miktarıdır. Artık 8 bit değil 16 bitlik sayısal veri saklanır. 32.767 ile  -32.768 arasında sayı bunun içine atanabilir.

int someVariable = 1800;

long

İnt ve byte gibi tamsayılar içindir. 32 bitlik sayısal veri saklanır. 2.147.483.647 ile -2.147.483.647 aralığında kullanılır.

long someVariable = 90000;

float

32 bit ondalıklı sayılar için kullanılır. Bununda kapsamı long gibi fazladır.

float someVariable = 3.14;

Related Posts

Arduino Projem - Değişken Kapsamı ( Variable Scope )
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.