10 Şubat 2015 Salı

Arduino Projem - Step Motorlar Hakkında

Adından da anlaşılacağı gibi adım adım çalışan motorlardır. Satın alınan motorun katalogsal değerinde adım genişliği vardır. Yani 360 dereceyi kaç adımda tamamlayacağı önceden bellidir. Dışarıdan hiç bir etkiyle adım sayısı değiştirilemez. Adım açısı denen kavram 360/n den çıkar. Buradaki n sayısı 360 dereceyi kaç adımda aldığını gösterir.

Step Motor Nasıl Çalışır ?
















1 den 5 e kadar numaralandırılmış sargılar sw ( switch ) yardımıyla elektrik ile beslenip kutuplandırılırlar. Palse ile adlandırılmış ucu iğneyi anımsatan yapı kutup kazandırılan sargılar ile kendilerine çektirilir. Yani bir bakıma 1 den başlayarak 5 e kadar yavaş yavaş veya hızlı olarak haraket eder. Step motorun temel olarak çalışma mantığı bu şekildedir.

Step motorun hızının ayarlanmasıda aslında anahtarlama frekansı ile alakalıdır. Yukarıda bir step motorun çalışma mantığını anlatmıştık ve burda ki hareketi switchlerin sıralı seçiminle olduğunu dile getirmiştik. Yani burada sıralı anahtarlama işlemini ne kadar çok yaparsak motorumuz o kadar dönecektir. Buda aslında bize bir ipucu vermektedir. Step motorun anahtarlama sayısını yani anahtarlama frekansını arttırırsak motorumuzda bize daha çabuk tepki vermeye başlar ve daha hızlı döner.

Step Motor Sürücü Devre Şeması


















Related Posts

Arduino Projem - Step Motorlar Hakkında
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.